Beszámoló a HEFOP 3.1.3/B. projektünkről Print
Tuesday, 16 June 2009 04:53
There are no translations available.

"ÉSZKERÉK-PÓTKERÉK"

Érdekesen, Szoftverekkel, Kompetencia alapon, Együttműködve, Reformokkal, Életen át, Kitartóan - Hatékonyan tanítunk és tanulunk - Projekt a kompetencia alapú oktatás fenntarthatóságáért

Azonosítószám: HEFOP-3.1.3/B-09/3.-2009-04-0026/1.0

 A 2008-ban befejezett HEFOP 3.1.3-as projektünk keretében kompetencia alapon átalakítottuk pedagógiai programunkat, helyi tantervünket. A vállalt kompetenciaterületeken (szövegértés-szövegalkotás, matematika-logika, idegen nyelv, szociális, életviteli és környezeti kompetenciaterület) kompetencia alapú programcsomagokkal tanítunk. A projekt eredményeinek hosszú távú fenntarthatósága, a programcsomagok, szemléltetőeszközök magas ára miatt nehézkes, ezért adtuk be projektünket a HEFOP 3.1.3/B-09/3 meghívásos pályázatra. Az Európai Unió és a Magyar állam támogatása segítségével a fenntartáshoz szükséges modulok elektronikus és könyvtári példányainak beszerzésére, digitális tananyagok, valamint ezen anyagok hozzáféréséhez szükséges eszközök megvásárlására nyílt lehetőség. Mindezek segítségével biztosítani tudjuk tanulóink számára az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák megszerzésének és fejlesztésének lehetőségét.

Viszonylag rövid projektünk során a következő tevékenységeket végeztük el:

  • Az egyes kompetenciaterületek moduljainak megvalósításához a kompetencia konzorcium tankönyveit, fejlesztő taneszközöket, digitális tananyagokat, interaktív fejlesztő és gyakorló játékot, tanulói készleteket, szemléltető eszközöket, valamint a kooperatív munkaszervezést segítő eszközöket vásárolunk.
  • Az egyéni tanulói munkához egy olyan mobil tanulói laptopkészletet (30 db) szereztünk be, amivel lehetővé válik a tanulók egyéni differenciált kompetenciafejlesztése.
  • Kompetenciafejlesztésünk hatékony méréséhez, értékeléséhez egy feleltető és tanterem felügyeleti rendszert szereztünk be. Így meg tudjuk teremteni az egyéni munka folyamatának hatékony ellenőrzését és a digitális értékelés lehetőségét.
  • A digitális tartalmak (DVD-k oktató szoftverek, stb.) megjelenítésére az osztálytermekbe falra szerelt hangfalakat vásároltunk.
  • Az idegen nyelvi kompetenciaterületen elérhető digitális tartalmak hatékony és minden tanuló számára elérhető felhasználása érdekében 16 db multimédiás kiegészítőkkel (fejhallgatós mikrofon, webkamera) ellátott laptopot szereztünk be a nyelvi terem számára.
  • A délutáni tanuláshoz, az egyéni fejlesztéshez könyvtárunkat is felszereltük laptopokkal.
  • A megnövekedett adatforgalom kiszolgálására egy iskolai szervert és egy tárolóegységet valamint új wireless routereket állítottunk be.

 

Összefoglalva:

A projekt során iskolánk számára rendelkezésre állnak a kompetencia alapú oktatás szempontjából fontos eszközi elemek, demonstrációs segédletek. Emellett a program révén szélesebb körben és hosszabb távon lehetővé vált a kompetencia alapú oktatási programcsomagok tananyagtartalmainak tanórai, tanórán kívüli iskolai, valamint önálló tanulói felhasználása is.

 

 

Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt.

Szentendre, 2009. június 19.

Csalló Attila