English (United Kingdom)Hungarian (formal)

Lengyelországban jártunk Drucken
Donnerstag, den 08. September 2011 um 13:49 Uhr
There are no translations available.

Ezen a nyáron a családommal Lengyelországba mentünk. Apukám születésnapja volt, így a kedvenc szállodáját kapta ajándékba.

1. nap

Este 11:00-kor indultunk Szentendréről, 9 óra volt előttünk. Az út nagyon jó volt, szép tájakon vágtunk át, főleg hegyeket láttunk. 9:30-kor érkeztünk meg Łódz-ba, a Manufakturába. Ez régen textilgyárként működött, amit mostanra felújítottak, egy szórakoztató- és bevásárlóközpontot hoztak létre, és az Andel’s Hotel is itt található. Megtartották az épületek ipari jellegét, kívül meghagyták a régi téglaborítást.

Délután elfoglaltuk a szállást, majd felfedeztük a várost és a szállodát. Łódz főutcája egy több kilométer hosszú sétáló utca. Itt található a világ legnagyobb graffitije, amely közel 800m2-es. A szálloda egy érdekes design hotel, uszodája egy különleges üveg építmény az épület tetején, ahonnan rálátni az egész Manufakturára. A padló egy része üvegből van, így le lehet látni öt emelet mélységbe.

2. nap

Reggeli után elindultunk Krakkóba. Itt egy apartmant béreltünk, közel a belvároshoz. A szállás elfoglalása után elindultunk sétálni. Megnéztük a főtéren a Mária-templomot, a Posztócsarnokot, a Városháza tornyát, majd átsétáltunk a Wawel-hez, a királyi várhoz. A Mária-templomot két egymással versengő testvér építtette, és az egyik megölte a másikat, ezért is lett felemás a két tornya. Minden órában trombitaszó hallatszik a toronyból, de hirtelen megszakad, ezzel emlékezve a tatárjárásra, amikor a trombitást lenyilazták. A kereskedők a Posztócsarnokban kötötték meg az üzleteket (főleg textilkereskedés volt, a nevét is egy textil fajtáról kapta). A Városházát az osztrák csapatok rombolták le és csak a tornya maradt meg. A királyi vár híres legendája egy sárkányról szól, amit a király győzött le. Ennek emlékére egy vas sárkány szobrot építettek, ami néha tüzet is fúj. Az eső miatt a zsidónegyedig nem jutottunk el, ezért inkább beültünk egy jó lengyel étterembe, ahol megvacsoráztunk. Mire végeztünk elállt az eső és beesteledett.

3. nap

A mai program Auschwitz (Oswiecim) és Birkenau (Brzezinka) megtekintése volt. A németek 1940-ben, illetve 1942-ben hozták létre a koncentrációs és egyben megsemmisítő táborokat. A két haláltáborban több mint 1,5 millió fogoly, többségükben Lengyelországból és Közép-Európa többi országából ide hurcolt zsidó származású ember halt meg. Először az Auschwitz-i tábort néztük meg. Itt 21 blokk volt, mindegyikben más-más kultúra zsidóságát mutatják be. Sok mindent lehet itt látni, kezdve az állócellától a krematóriumig, a foglyok szemüvegeiktől, bőröndjeiktől, cipőjüktől a művégtagjaikig. Ezután átmentünk busszal Birkenau-ba. Ez volt a legnagyobb tábor, ahol még ma is rengeteg épen maradt és lerombolt fa barakk látható.

Krakkóba visszatérés után megnéztük a zsidónegyedet (Kazimierz). Ez egy különleges része a városnak, sok bolhapiaccal, turistával és szórakozóhellyel. Itt árulják Krakkó híres melegszendvicsét, a zapekianki-t.

4. nap

Reggel egy utolsó pillantás és egy újabb melegszendvics után elindultunk haza.

Útközben beugrottunk a Wieliczka-i sóbányába. A bejárat után rögtön 50 emelet lépcsőzés várt a -1. emeletre. Miután leértünk, gyönyörű látvány tárult elénk. A talaj sóból volt, a falakat és a plafont pedig fehérre festett farönkök tartották. Egy jó hosszú túrán vettünk részt, tele sok látni valóval pl.: a bányalift, amit szamár/ló hajtott és a nagy báltermet, ahol még a csillár is sóból volt. A kijáratnál az 50 emeletet felfelé is meg kellett tenni, de ez szerencsére lifttel volt, ami 4 szintes és olyan szűk, hogy egyszerre csak 6 ember fér be szintenként, de olyan gyors, hogy az utat kb. 10 másodperc alatt tette meg.

Ezzel az élménnyel zárult le a nyaralásunk.

Kováts Ákos 8.o

Belépés

Kereső

Ki olvas minket

Wir haben 54 Gäste online

Szavazások

Milyen sportot szeretnél játszani a suliban?

Kedves Látogató!

2016-tól megújult honlapunk. A kor igényeit maximálisan kiszolgáló portált telepítettünk. Oldalaink PC-n, laptopon, táblagépen és okostelefonon is hatékonyan böngészhetők. Tartalmunkat folyamatosan töltjük át az új honlapra, addig a régi és az új együtt működik majd. Természetesen a friss tartalmak már csak az új felületen lesznek elérhetők. Régi honlapunk továbbiakban csak archívumként működik majd. Regisztrált látogatóinknak meg kell újítani fiókjukat. Új regisztráció itt!  Az átállás idejére türelmet kérünk!

Tovább az új honlapra!

Videók

Get the Flash Player to see this player.

Support: Simple Video Flash Player Module

Képgaléria - véletlen kép

Ma 2024. Juli 27., Samstag, Olga és Liliána napja van. Holnap Szabolcs és Alina napja lesz.
No events

e-tananyagaink

Rajzszakkörünk munkái

• JoomlaWorks Simple Image Rotator

Powered by Joomla!. Designed by: Joomla 1.5 Template, website hosting. Valid XHTML and CSS.