Bevezető
  Általános elvek
  Mi van a táskában?
  Táskák
  Tolltartók
  Füzetek, papírok
  Ceruzák, tollak
  Radírok, javítók
  Filcek, zsírkréták
  Festékek
  Vonalzók, körzők
  Ragasztók
  Csomagolók
  Tízórai
  Egyebek
  Játékos feladatok
  Mellékletek
  Irodalom
  Linkek
  E-mail

Játékos feladatok

1. FELADAT:

Nézzétek át az iskolatáskátok, a tolltartótok, az íróasztalotok tartalmát. Keressétek ki és jegyezzétek le az egyes iskolaszerekre kapott pontokat. Ha nem találjátok meg őket a listában, akkor válasszatok egy hasonlót! Adjátok össze a kapott értékeket a végén!Csináljatok versenyt az osztályban! Kinek a legkörnyezetkímélőbb a tolltartója az osztályban?

Minél magasabb pontszámokat kapsz, annál egészségesebb és környezetkímélőbb a tolltartód, az iskolaszereid, az iskolatáskád!
 

2. FELADAT:

Keressetek az alacsony pontszámú iskolaszereitek helyett jobbat. Majd ismét adjátok össze pontértékeiket! Hány ponttal sikerült többet szerezni! A következő vásárlásnál figyeljetek ezekre a termékekre!

 

3. FELADAT:

A gyakorló doboz tartalmát (keressétek tanáraitoknál) csoportosítsátok a következő szempontok szerint:

a, egészségre kifejezetten ártalmas - egészségre nem, vagy kevésbé ártalmas

b, elhasználódása után veszélyes hulladék lesz belőle - anyaga hasznosítható

 

4. FELADAT:

Készítsetek gyűjteményt, tablót elhasznált írószereitekből! Jelöljétek meg azokat, melyeket a következő bevásárlásnál biztosan el fogjátok kerülni!

 

5. FELADAT:

Üljetek le egy körbe, úgy hogy mindenki láthassa, halhassa egymást. Adjátok kézről-kézre a gyakorló dobozt. Mindenki vegyen ki belőle egy tárgyat, majd mondja el mire kell ügyelni a felhasználása során, mennyire környezet és egészségkárosító!

 

© Csalló Attila, Templomdombi Általános Iskola, 2005.