|
Az oktatócsomag kapcsolódási
pontjai a kerettantervhez(2003)
Kémia 7-8.
|
Célok
és feladatok
A környezeti nevelésben a legfontosabb a
természetes vizek, a levegő és a talaj kémiai szennyeződéstől
történő megóvásának fontosságát megismertetni a tanulókkal.
Az érintett környezeti jelenségek tárgyalása során tudatosítsuk
a gyerekekben, hogy ők maguk is sokat tehetnek saját környezetük
védelméért, hogy iskolájuk, családjuk, lakóhelyük sok
cselekvési lehetőséget kínál a környezeti gondok helyi mérséklésére.
Az
általános iskolai kémiaoktatás célja végső soron olyan
alapvető kémiai tudás, valamint e tudás rutinszerű alkalmazásának
kifejlesztése, amely segít eligazodni a mindennapi életben
felmerülő kémiai jellegű problémákban (pl. tápanyagok, oldószerek,
tisztítószerek, mérgek, műanyagok, ivóvíz szennyvíz, szemét
stb. …).
|
Évf. |
Témakörök,
tartalmak |
Kapcsolat |
8. |
Környezeti
kémia
Csomagolóanyagok:
Műanyagok, fémek, üveg, hulladékok, szelektív hulladékkezelés,
hasznosítás, a hulladékégetés és veszélyei. Vízszennyezés:
Szennyvíz, kémhatás, iontartalom, szerves szennyeződés, víztisztítás. |
Hulladékos
memóriajáték
Vásárolj
okosan!
A nyomok a szeméttelepre vezetnek
Ártalmatlanítható? |
|