|
|
Textilkép készítése hulladék anyagokból
|
Tantárgy: |
Rajz |
Évfolyam: |
1. évfolyam |
Témakör,
tananyag: |
Technikák
- Tárgykollázs, konstruálás – Textilkép készítése hulladék
anyagokból |
Az óra
típusa: |
Új
ismereteket feldolgozó óra |
Célok,
feladatok: |
Kompozíció-alkotó
készség fejlesztése
Arányérzék
fejlesztése
Hulladék
anyagok felhasználásának lehetőségei |
Szemléltető
és munkáltató eszközök, anyagok: |
Rajzlap,
textil hulladék, ceruza, radír, olló, ragasztó, alátétpapír
HULLADÉK-SULI
Szelektív hulladékgyűjtés az iskolában, Tanári segédanyag,
HULLADÉK-SULI 13. sz. „Textilház” feladatlap, Textil kép |
Előzetes
feladatok: |
Textil
hulladékok gyűjtése |
A tantárgyi munka
tartalma |
Munkaformák, módszerek |
Óra
eleji szervezés: |
Szükséges eszközök előkészítése
Kapcsolódás az előző óra feladataihoz
|
|
Motiváció: |
Mutatunk
a gyerekeknek néhány kész textilképet. (Nézzétek, mit hoztam
nektek. Mik ezek?) |
Szemléltetés
már kész tanuló munkákból (anyag kollázs, virág motívum) |
Célkitűzés: |
A
mai órán mi is ilyen textilképet fogunk készíteni
|
Tanári
közlés |
Az
új anyag feldolgozása: |
I. Szerkezeti elemzés
Analízis (Beszéljük meg a
gyerekekkel!)
Hány (fő) részből áll?
Melyek ezek a részek?
Milyen anyagok szükségesek az elkészítéséhez?
Szintézis
Beszéljük meg, hogyan, milyen eszközökkel és szerszámokkal készíthetjük
el a textilképünket!
Melyek a fő munkalépések? (Tervezés, előrajzolás, nyírás,
ragasztás.)
Az értékelési szempontokat megbeszélés után a táblára felírjuk:
nyírás minősége, ragasztás tisztasága, esztétikus megjelenés
|
Beszélgetés
Szemléltetés félkész darabokkal
Beszélgetés |
II. Munkavégzés
A
gyerekek a következő sorrendben elkészítik az alkotásaikat:
Tervezés, előrajzolás
Rajzlap elhelyezése, arányok
Nyírás
Textil nyírása – papír nyírása összehasonlítás, (BALESET-MEGELŐZÉS:
az olló használata)
Ragasztás
A ragasztó használata
A papírt ragasztózd!
Használat után tedd rá a kupakot a
ragasztódra!
|
Frontális osztálymunkán belüli egyéni munka |
III. Használatba
vétel
Egy rögtönzött
kiállítást szervezünk a táblánál, ahol mindenki munkáját
megcsodálhatjuk.
|
|
Értékelés: |
Az
előre megadott szempontok alapján (táblán lévő szempontok)
alapján elemezzük a munkákat.
|
|
Összefoglalás: |
A
következő kérdések segítségével ismételjük át a
legfontosabb ismereteket:
Mire kellett figyelnünk nyíráskor?
Mire használhatjuk a képet?
|
Beszélgetés |
Óra
végi szervezés: |
Az
osztály rendbetétele, az eszközök összepakolása.
|
|
|
|